[Topic Ufficiale] - Gran Turismo 5 & Mobile
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Re: [Topic Ufficiale] - Gran Turismo 5 & Mobile
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Cova 86- Leggenda del Forum
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Re: [Topic Ufficiale] - Gran Turismo 5 & Mobile
Molti di quei tracciati nella lista non sono confermati, anzi si sono solo visti per pochissimi secondi nei trailer (se va bene). Certo se ci fossero tutti sarebbe fantastico, ma io ci andrei piano, fino a quando non ci sarà una lista sul sito ufficiale PD, o meglio, fino a che il gioco non sarà effettivamente nelle nostre mani non possiamo essere sicuri al 100% delle piste di GT5.
InsideSimRacing prova GT5:
InsideSimRacing prova GT5:
semir47- Leggenda del Forum
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Re: [Topic Ufficiale] - Gran Turismo 5 & Mobile
Una lista completa delle auto non esiste?Hai tempi che doveva uscire gt4 sul sito ufficiale c'era,con tanto di descrizione di tutte le auto
Cova 86- Leggenda del Forum
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Re: [Topic Ufficiale] - Gran Turismo 5 & Mobile
Cova 86 ha scritto:Una lista completa delle auto non esiste?Hai tempi che doveva uscire gt4 sul sito ufficiale c'era,con tanto di descrizione di tutte le auto
Non ancora :/
Queste sono le auto che tra Prologo, demo, trailer e altro ci saranno di sicuro:
- Spoiler:
- Acura
NSX ('91)
Alfa Romeo
147 TI 2.0 Twin Spark ('06)
8C Competizione ('09)
Brera Sky Window 3.2 JTS Q4 ('06)
Giulia Sprint Speciale ('63)
Giulia Sprint GTA 1600 ('65)
Spider 1600 Duetto ('66)
Alpine
A110 1600S ('73)
Amuse
S2000 GT1 Turbo
380RS Superleggera (Z33)
(Opera Performance) 350Z RS Gran Turismo
Art Morrison
Corvette Roadster (C1-gen, '60)
ASL
Garaiya (ARTA SuperGT, '08)
Aston Martin
DB9 Coupe ('06)
Audi
R8 R-Tronic ('07)
R8 LMS ('09)
R8 LMS (PlayStation Abt Nur 24, '09)
R8 (PlayStation Team Oreca Le Mans, '05)
R10 TDI (Le Mans, '06)
TT 3.2 Quattro ('03)
TT 3.2 Quattro ('07)
Bentley
Speed 8 (Le Mans, 2003)
Blitz
Dunlop Skyline (ER34-gen, D1GP '07)
BMW
135i Coupe ('07)
135tii Concept ('08)
M3 Coupe (E92-gen, '07)
M5 (E60-gen, '05)
V12 LMR (Le Mans, '99)
Z4 3.0i ('03)
Z4 M Coupe ('08)
Bugatti
Veyron 16.4 ('09)
Chevrolet
Camaro Z28 ('69)
Camaro SS ('69)
Camaro SS ('10)
Corvette Stingray Convertible (C3-gen, '69)
Corvette Stingray L46 350 Convertible (C3-gen, '69)
Corvette Z06 (C5-gen, '02)
Corvette Z06 (C6-gen, '06)
Corvette ZR-1 (C6-gen, '09)
Corvette C5-R (Le Mans, '00)
Impala SS (#14 Tony Stewart NASCAR, '09)
Impala SS (#24 Jeff Gordon NASCAR, '09)
Impala SS (#42 Juan Pablo Montoya NASCAR, '10)
Impala SS (#48 Jimmie Johnson NASCAR, '09)
Impala SS (#88 Dale Earnhardt, Jr. NASCAR, '09)
Citroën
C4 Coupe 2.0VTS ('06)
C4 WRC (Red Bull WRC, '08)
GT Concept ('08)
Daihatsu
Copen Active Top ('02)
OFC-1 Concept ('07)
Dodge
Challenger 440 R/T ('70)
Challenger SRT-8 ('09)
Charger Super Bee 426 Hemi ('71)
Viper GTS ('02)
Viper SRT-10 Coupe
Viper ACR ('08)
Viper GTS-R (Le Mans, '00)
Ferrari
330 P3/4 ('67)
458 Italia ('10)
512BB ('76)
599GTB Fiorano ('06)
California ('09)
Enzo ('02)
F2007 (F1, '07)
F40 ('92)
F430 ('06)
Fiat
500 (original)
Ford
Focus ST ('06)
Focus RS WRC 07 (BP Abu Dhabi WRC, '08)
Fusion (#99 Carl Edwards NASCAR, '10)
GT ('05)
GT LM Edition Spec-II Test Car
Mustang GT Premium ('07)
Garage Defend
GT-R ('07)
Grand Touring Garage
Mustang "Trans-Cammer" ('70)
High End Performance
G37 ('07)
HKS
CT230R ('08)
Honda
Civic Hatchback (EK-gen)
CR-Z ('10)
HSV-010 GT ('10)
Insight (2nd gen, '10)
Integra Type-R (DC5-gen, '04)
NSX Type-R (1st gen, '92)
NSX Type-R (2nd gen, '02)
NSX (ARTA SuperGT, '06)
NSX (Takata Dome SuperGT, '06)
NSX (Raybrig SuperGT, '06)
S2000
S2000 (Stephen Papadakis, '05)
HPA
TT ('07)
Infiniti
G35 Coupe
Jaguar
XKR R-Performance ('02)
XK Coupe ('06)
Lamborghini
Countach LP400 ('74)
Countach 25th Anniversary Edition ('88)
Gallardo LP560-4 ('08)
Gallardo LP550-2 Valentino Balboni ('09)
Murcielago LP640 ('07)
Lancia
Delta HF Intergrale Evoluzione ('91)
Stratos ('73)
Lexus
IS350 (WedsSport SuperGT '08)
IS-F ('07)
LFA ('09)
SC430 (Bandai Direzza SuperGT '06)
SC430 (Petronas Tom's SuperGT '08)
SC430 (Denso Dunlop SARD SuperGT '08)
Lotus
Elise ('96)
Elise Sport 190 ('98)
Elise ('00)
Elise 111R ('04)
Esprit V8 ('02)
Evora ('09)
Maserati
GranTurismo S ('08)
Spyder
Mazda
787B (Le Mans, '91)
Atenza Sport ('07)
Eunos Roadster (NA-gen, '89)
Furai Concept
Roadster (NB-gen)
Roadster (NC-gen, '05)
RX-7 Type-RS-R (FD-gen, '97)
RX-7 Spirit-R Type-A (FD-gen, '02)
RX-8 Type-S ('03)
McLaren
F1 ('94)
Mercedes-Benz
300SL Coupe ('54)
C63 AMG (W204-gen, '08)
CLK GTR (FIA GT, '97)
SL55 AMG ('02)
SLR McLaren ('03)
SLS AMG ('10)
Mercury
Cougar XR-7 ('67)
Mine's
Skyline GT-R N1 Base (R34-gen, '06)
Mini
Cooper S ('06)
Mitsubishi
Lancer Evolution IV GSR ('96)
Lancer Evolution IX GSR ('05)
Lancer Evolution X GSR Premium ('07)
Nissan
(Nismo) Skyline GT-R R-Tune R1 (R33-gen, '99)
350Z ('03)
370Z ('09)
Fairlady Z Version S (Z33-gen, '07)
Fairlady Z (Z34-gen, '10)
Fairlady Z (Xanavi Nismo SuperGT, '06)
Fairlady Z (Xanavi Nismo SuperGT, '07)
GT-R Proto concept ('05)
GT-R "Black Mask" prototype ('07)
GT-R ('08)
GT-R Spec-V ('09)
GT-R (Xanavi Nismo SuperGT, '08)
GT-R (Motul Autech SuperGT, '08)
GT-R (Calsonic Impul SuperGT, '08)
GT-R (Yellow Hat YMS Tomica SuperGT, '08)
Skyline GT-R V-Spec II (R32-gen, '94)
Skyline GT-R V-Spec (R33-gen, '97)
Skyline GT-R V-Spec Nur (R34-gen, '02)
Skyline 370GT Type SP Coupe (V36-gen, '07)
Skyline 350GT Type SP Sedan (V36-gen, '06)
Skyline Coupe Concept ('07)
Pescarolo
C60 Hybrid-Judd (GT4 PlayStation 2 Le Mans, '05)
Peugeot
205 Turbo 16 Evolution 2 (WRC, '86)
207GTI ('07)
307CC Premium AVN ('04)
908 HDi FAP (Le Mans, '10)
Plymouth
`Cuda 440 Six Pack ('71)
Super Bird ('70)
RE Amemiya
RX-7 (FD-gen)
RX-7 (Aspara Drink JGTC, '06)
Renault
5 Maxi Turbo (WRC, '85)
Clio Renault Sport V6 24V ('00)
Subaru
Impreza WRX STi Spec-C Type-RA (GD-III gen, '05)
Impreza WRX STi BBS Wheel Option (GE gen, '08)
Impreza WRC98 (Subaru WRC, '98)
Impreza WRC2008 (Subaru WRC, '08)
Suzuki
Cappuccino ('95)
Cervo SR ('07)
Swift Sport ('07)
SX4 WRC (Shell Helix WRC, '08)
Tesla
Roadster Sport ('08)
Toyota
Camry (#11 Denny Hamlin NASCAR, '09)
Camry (#18 Kyle Busch NASCAR, '10)
Camry (#20 Joey Lagano NASCAR, '10)
Camry (#55 Michael Waltrip NASCAR, '09)
Camry (#83 Brian Vickers NASCAR, '10)
Celica GT-Four (TTE WRC, '95)
FT-86 Concept ('09)
FT-86 G Sports Concept ('10)
Prius (3rd-gen, '10)
Sprinter Trueno GT-Apex (AE86-gen, '83)
Supra (Tom's Castrol JGTC, '97)
Supra (Yellow Hat YMS SuperGT, '05)
Trial
Celica SS-II ('03)
TVR
Tamora ('02)
Tuscan Speed Six ('00)
Volkswagen
Golf IV GTi ('01)
Golv V GTI ('05)
Zele
Skyline 370GT Coupe Gran Turismo Edition (V36-gen, '09)
http://www.gtplanet.net/forum/showthread.php?t=86724
Poi dovrebbe esserci anche il resto delle auto di GT4 e GTPSP (circa 700 auto standard) e altre nuove sicuramente ancora da svelare.
Per la lista ufficiale definitiva sarà come per i circuiti, ovvero ci sarà da aspettare
EDIT: La smentita sulla visuale all'interno su tutte le auto sembra si sia rivelata fasulla, a quanto pare ci sarà solo nelle auto premium, come dicevo in questo post:
https://sigmaprimo.forumattivo.com/playstation-console-f11/topic-ufficiale-gran-turismo-5-mobile-t136-390.htm#39198
Riassumendo: Tutte le auto potranno ribaltarsi, sporcarsi, correre storte per via delle botte subìte (danni meccanici), graffiarsi e rovinarsi superficialmente.
In aggiunta, 200 auto premium avranno la visuale dall'abitacolo e potranno subire deformazioni che interesseranno interi pannelli
http://us.gran-turismo.com/us/news/d5247.html
*Standard cars do not support vehicle interior camera views.
semir47- Leggenda del Forum
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Re: [Topic Ufficiale] - Gran Turismo 5 & Mobile
Ecco una tecnologia che userà GT5 molto interessante ovvero il Ray Tracing:
In poche parole è il riflesso sulle superfici... guardate questo video... e le superfici delle macchine.... bellissimo.
In poche parole è il riflesso sulle superfici... guardate questo video... e le superfici delle macchine.... bellissimo.
Satellite86- Leggenda del Forum
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Re: [Topic Ufficiale] - Gran Turismo 5 & Mobile
Non lo sapevo, grazie per l'info
Certo che tutti sti effetti a 60 frame e 1080p non sono niente male eh
Certo che tutti sti effetti a 60 frame e 1080p non sono niente male eh
semir47- Leggenda del Forum
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Re: [Topic Ufficiale] - Gran Turismo 5 & Mobile
semir47 ha scritto:Non lo sapevo, grazie per l'info
Certo che tutti sti effetti a 60 frame e 1080p non sono niente male eh
Programmare giochi deve essere davvero una cosa stupenda... mi piacerebbe proprio.
Questa tecnica "Ray Tracing" è un effetto pesantissimo che svolge in genere la VGA... mentre nel caso di PS3 verrà demandata al CELL... non so se sarà parziale o totale... ma è una rivoluzione in campo grafico perché dona realismo alla scena.
In poche parola è stupefacente! Riflessi calcolati in tempo reale... impressionante a dir poco.
Satellite86- Leggenda del Forum
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Re: [Topic Ufficiale] - Gran Turismo 5 & Mobile
A livello grafico,superiore a qualsiasi gioco d'auto fin'ora visto
Cova 86- Leggenda del Forum
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Re: [Topic Ufficiale] - Gran Turismo 5 & Mobile
Oggi l'ho prenotato al gamestop, speriamo non deluda...
E nel caso ci sia il passo dello Stelvio ci mettiamo d'accordo ed andiamo tutti ad esercitarci dal vero!
E nel caso ci sia il passo dello Stelvio ci mettiamo d'accordo ed andiamo tutti ad esercitarci dal vero!
maurog75- Senior Member
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Re: [Topic Ufficiale] - Gran Turismo 5 & Mobile
Forse è meglio esercitarsi prima nel gioco
Io sono praticamente convinto che ci sarà. E' solo che non voglio creare illusioni
La galleria che si vede nel filmato dovrebbe essere questa:
Si vede dal 38esimo secondo in poi:
Io sono praticamente convinto che ci sarà. E' solo che non voglio creare illusioni
La galleria che si vede nel filmato dovrebbe essere questa:
Si vede dal 38esimo secondo in poi:
semir47- Leggenda del Forum
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Re: [Topic Ufficiale] - Gran Turismo 5 & Mobile
Negli ultimi secondi del video c'è quella fantastica macchina bianca che c'era già da gt1 ahah
Cova 86- Leggenda del Forum
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Re: [Topic Ufficiale] - Gran Turismo 5 & Mobile
Eh sì, la AE 86, "nonna" dell'hachi-roku FT del video, bellissima.
semir47- Leggenda del Forum
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Re: [Topic Ufficiale] - Gran Turismo 5 & Mobile
semir47 ha scritto:Eh sì, la AE 86, "nonna" dell'hachi-roku FT del video, bellissima.
bella!
mi ricordo che in GT3 avevo ottenuto quella speciale: sempre bianca ma con il cofano nero.
B4ffoStyl3- Leggenda del Forum
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Re: [Topic Ufficiale] - Gran Turismo 5 & Mobile
Ahah vero!Quella col cofano nero ce l'avevo pure io!
Cova 86- Leggenda del Forum
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Re: [Topic Ufficiale] - Gran Turismo 5 & Mobile
E' la versione modificata di Shiuchi Shigeno, creatore del manga Initial D, dove la proagonista è una AE 86 uguale alla sua.
Non vedo l'ora di farci un po' di drift in GT5
Non vedo l'ora di farci un po' di drift in GT5
semir47- Leggenda del Forum
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Re: [Topic Ufficiale] - Gran Turismo 5 & Mobile
Questa macchina in giappone è proprio un mito
Cova 86- Leggenda del Forum
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Re: [Topic Ufficiale] - Gran Turismo 5 & Mobile
mitticaaa!!semir47 ha scritto:E' la versione modificata di Shiuchi Shigeno, creatore del manga Initial D, dove la proagonista è una AE 86 uguale alla sua.
Non vedo l'ora di farci un po' di drift in GT5
(ma baffanculo và! )
B4ffoStyl3- Leggenda del Forum
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Re: [Topic Ufficiale] - Gran Turismo 5 & Mobile
Nuovo trailer davvero bello:
questa invece é l'analisi tecnica di SIMQ:
WRC
On gravel, the rally cars felt strangely disconnected from the road. Even before Chunx started the demo, one of the Sony handlers advised him to not use any more than "half-throttle, maybe less". Despite several years of playing Richard Burns Rally, driving rally cars in GT5 instantly stirred visions of trying to drive an air hockey puck for Chunx, who found the grip level on gravel less than RBR's wet stages and more like driving on damp grass than on dry gravel. Perhaps that's just due to our limited exposure to the demo, or maybe the WRC cars (or the gravel tire model) are still being tweaked before the game's release - but at E3 the game demo seemed to portray an almost frictionless surface on unpaved roads. We're hoping that's just a pre-production glitch, because the SimHQ staff really, really likes rally driving.
On tarmac, the rally car story is just the opposite. Using a Citroen C4 with tarmac tires (no, not R3 tires...) around the Top Gear Test Track, the WRC car stuck like glue, and offered almost no power-on oversteer or lift-throttle oversteer. That's very similar to how RBR feels on tarmac stages, with tons of grip until the tires reach their limit and break away violently — similar to real racing tires. Since Polyphony Digital has been planning on WRC cars for some time (and possibly paid the FIA some substantial coin for the license), we suspect and hope that there will be further development of the gravel grip modeling prior to the game's release this November.
NASCAR Cup
Chunx put a 2009 Impala Cup car to the test around the oval at Indianapolis during a 2 lap race with the AI. Although he didn't have to steer to the right in order to go straight (as in a real cup car), the cornering and AI performance was very convincing and made for a fun racing experience that also looked very good. The cars looked and sounded very good, and the grip level and handling on corner entry and exit seemed to be pretty accurate. Sony also reported that they've programmed a lot, if not all, of NASCAR's track rules into the game when using Cup cars, which is great news for oval racers. It's certainly understandable that the GT5 demo at E3 would offer no way to alter or tweak a car's chassis setup, and while we suspect that stagger or asymmetric camber or wedge can't be programmed into GT5's setup engine, it sure would be a nice addition if it did — that one addition might make GT5 one of the better NASCAR games out there.
Super GT 500
Chunx and Joe tried out a couple GT racing-class cars from Japan's wildly modified, 500-horsepower Super GT series around Le Mans and a fictional street circuit in Rome. The real world cars feature tons of downforce and a lot of grip, and that was well-replicated in the game, with predictable handling and performance that mirrored that found with the same cars in Forza Motorsport 3 and even in a freeware mod for GTR2. There's not much to say here - the game felt really good, the JSGT cars had gobs of power, close gearing ratios and a lot of grip from their R1 and R2 racing tires, until the grip limit of the tires was reached, at which point the tires gave up abruptly (just like real racing tires). One nice-to-see physics aspect was the movement of the visual scene in conjunction with undulations in the pavement on the Mulsanne straight, which also upset the taut suspension and caused some wandering of the front end as the downforce and load level on the front tires varied. Great stuff!
Performance / Exotic Street Cars
Joe tried out the Corvette ZR1 at Le Mans and Chunx the Ferrari 458 Italia on the Top Gear Test Track. Both cars had less grip than their racing counterparts, in part due to their street tires with lower operating temps and grip levels. Of course, you have about a half-dozen tire compound options in GT5, ranging from street tires all the way up to three types of racing tire compounds. Just to get a better flavor of the handling, different tires were chosen, as they'd be fitted to the real cars — Chunx chose high-performance street tires for the Ferrari . Joe noted that while the powerful ZR1 could approach 200 mph on the Mulsanne, the car caused the driver a great deal of trepidation as the nose started to get light and the car darted around on the imperfections in the pavement.
The Ferrari could easily be over-driven into a corner, with the result being massive understeer. Conversely, an abrupt right foot could snap the rear end loose and turn the car around in the corners. Pretty much what you'd expect from a car like the Ferrari. Best of all, Chunx had some real "Jeremy" moments as he performed a lurid power slide out of Hammerhead that were very difficult to maintain, easy to over-cook and felt very realistic (really, more realistic than FM3, where that edge of the physics model seems to be toned down a bit). We think that the street cars are where GT5 really shows its strong physics engine, because of the reduced grip level of the street tires and minimal downforce on these high-powered cars.
Closing Comments GT5 Driving Options Menu
After the team hogged three GT5 2D demo cockpits for over an hour (and drew a crowd that put more people into Sony's GT5 3D demo queue), the SimHQ racers came away with some very positive impressions of the demo's AI, physics and tire modeling, at least on paved surfaces. In addition, after longer exposure to the game, the force feedback and wheel resistance from the Logitech DFGT seemed to be quite good — certainly more robust than in GT5-Prologue. The Sony handlers did inform us that the physics engine of GT5 is a complete re-work over the Prologue edition, and it certainly seemed that way. We hope that the in-game experience with a G25/G27 or Fanatec wheel is even better — especially if in-game options for H-pattern, sequential or paddle shifting are offered, and those products' clutch pedals are still supported. It would be interesting to do a side-by-side comparison with Forza Motorsport 3. Or the just announced Forza Motorsports 4. Or both.
We're all looking forward to testing the finalized GT5, as the short taste we got at E3 seems to indicate that fans of PC racing simulations could soon have a compelling reason to put a PS3 on their Holiday wish list.
Praticamente l'unico dubbio rimane sul WRC dove hanno detto che le auto hanno poco grip e non é paragonabile a quel mostro sacro di "richard burns rally".
Da prendere tutto con le pinze ovviamente inquanto il gioco non é uscito ancora.
questa invece é l'analisi tecnica di SIMQ:
WRC
On gravel, the rally cars felt strangely disconnected from the road. Even before Chunx started the demo, one of the Sony handlers advised him to not use any more than "half-throttle, maybe less". Despite several years of playing Richard Burns Rally, driving rally cars in GT5 instantly stirred visions of trying to drive an air hockey puck for Chunx, who found the grip level on gravel less than RBR's wet stages and more like driving on damp grass than on dry gravel. Perhaps that's just due to our limited exposure to the demo, or maybe the WRC cars (or the gravel tire model) are still being tweaked before the game's release - but at E3 the game demo seemed to portray an almost frictionless surface on unpaved roads. We're hoping that's just a pre-production glitch, because the SimHQ staff really, really likes rally driving.
On tarmac, the rally car story is just the opposite. Using a Citroen C4 with tarmac tires (no, not R3 tires...) around the Top Gear Test Track, the WRC car stuck like glue, and offered almost no power-on oversteer or lift-throttle oversteer. That's very similar to how RBR feels on tarmac stages, with tons of grip until the tires reach their limit and break away violently — similar to real racing tires. Since Polyphony Digital has been planning on WRC cars for some time (and possibly paid the FIA some substantial coin for the license), we suspect and hope that there will be further development of the gravel grip modeling prior to the game's release this November.
NASCAR Cup
Chunx put a 2009 Impala Cup car to the test around the oval at Indianapolis during a 2 lap race with the AI. Although he didn't have to steer to the right in order to go straight (as in a real cup car), the cornering and AI performance was very convincing and made for a fun racing experience that also looked very good. The cars looked and sounded very good, and the grip level and handling on corner entry and exit seemed to be pretty accurate. Sony also reported that they've programmed a lot, if not all, of NASCAR's track rules into the game when using Cup cars, which is great news for oval racers. It's certainly understandable that the GT5 demo at E3 would offer no way to alter or tweak a car's chassis setup, and while we suspect that stagger or asymmetric camber or wedge can't be programmed into GT5's setup engine, it sure would be a nice addition if it did — that one addition might make GT5 one of the better NASCAR games out there.
Super GT 500
Chunx and Joe tried out a couple GT racing-class cars from Japan's wildly modified, 500-horsepower Super GT series around Le Mans and a fictional street circuit in Rome. The real world cars feature tons of downforce and a lot of grip, and that was well-replicated in the game, with predictable handling and performance that mirrored that found with the same cars in Forza Motorsport 3 and even in a freeware mod for GTR2. There's not much to say here - the game felt really good, the JSGT cars had gobs of power, close gearing ratios and a lot of grip from their R1 and R2 racing tires, until the grip limit of the tires was reached, at which point the tires gave up abruptly (just like real racing tires). One nice-to-see physics aspect was the movement of the visual scene in conjunction with undulations in the pavement on the Mulsanne straight, which also upset the taut suspension and caused some wandering of the front end as the downforce and load level on the front tires varied. Great stuff!
Performance / Exotic Street Cars
Joe tried out the Corvette ZR1 at Le Mans and Chunx the Ferrari 458 Italia on the Top Gear Test Track. Both cars had less grip than their racing counterparts, in part due to their street tires with lower operating temps and grip levels. Of course, you have about a half-dozen tire compound options in GT5, ranging from street tires all the way up to three types of racing tire compounds. Just to get a better flavor of the handling, different tires were chosen, as they'd be fitted to the real cars — Chunx chose high-performance street tires for the Ferrari . Joe noted that while the powerful ZR1 could approach 200 mph on the Mulsanne, the car caused the driver a great deal of trepidation as the nose started to get light and the car darted around on the imperfections in the pavement.
The Ferrari could easily be over-driven into a corner, with the result being massive understeer. Conversely, an abrupt right foot could snap the rear end loose and turn the car around in the corners. Pretty much what you'd expect from a car like the Ferrari. Best of all, Chunx had some real "Jeremy" moments as he performed a lurid power slide out of Hammerhead that were very difficult to maintain, easy to over-cook and felt very realistic (really, more realistic than FM3, where that edge of the physics model seems to be toned down a bit). We think that the street cars are where GT5 really shows its strong physics engine, because of the reduced grip level of the street tires and minimal downforce on these high-powered cars.
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After the team hogged three GT5 2D demo cockpits for over an hour (and drew a crowd that put more people into Sony's GT5 3D demo queue), the SimHQ racers came away with some very positive impressions of the demo's AI, physics and tire modeling, at least on paved surfaces. In addition, after longer exposure to the game, the force feedback and wheel resistance from the Logitech DFGT seemed to be quite good — certainly more robust than in GT5-Prologue. The Sony handlers did inform us that the physics engine of GT5 is a complete re-work over the Prologue edition, and it certainly seemed that way. We hope that the in-game experience with a G25/G27 or Fanatec wheel is even better — especially if in-game options for H-pattern, sequential or paddle shifting are offered, and those products' clutch pedals are still supported. It would be interesting to do a side-by-side comparison with Forza Motorsport 3. Or the just announced Forza Motorsports 4. Or both.
We're all looking forward to testing the finalized GT5, as the short taste we got at E3 seems to indicate that fans of PC racing simulations could soon have a compelling reason to put a PS3 on their Holiday wish list.
Praticamente l'unico dubbio rimane sul WRC dove hanno detto che le auto hanno poco grip e non é paragonabile a quel mostro sacro di "richard burns rally".
Da prendere tutto con le pinze ovviamente inquanto il gioco non é uscito ancora.
portospeed- Admin
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Re: [Topic Ufficiale] - Gran Turismo 5 & Mobile
si sa se ci saranno monoposto di F1??
B4ffoStyl3- Leggenda del Forum
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Re: [Topic Ufficiale] - Gran Turismo 5 & Mobile
le ferrari f1 sicuramente,probabilemente ci saranno anche le mclaren e mercedes,inoltre anche altre case di F1 hanno fatto la richiesta entrare nel gioco.
portospeed- Admin
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Re: [Topic Ufficiale] - Gran Turismo 5 & Mobile
minchia non sapevo ci fossero pure gli aerei in GT5 (0:28)
Re: [Topic Ufficiale] - Gran Turismo 5 & Mobile
mmh, ottimo.portospeed ha scritto:le ferrari f1 sicuramente,probabilemente ci saranno anche le mclaren e mercedes,inoltre anche altre case di F1 hanno fatto la richiesta entrare nel gioco.
B4ffoStyl3- Leggenda del Forum
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Re: [Topic Ufficiale] - Gran Turismo 5 & Mobile
Bene, speriamo che mettano a posto i rally quindi.
F1: Ferrari F2007 di sicuro (c'è nel Prologo), anche la Red Bull dovrebbe esserci quasi sicuramente viste le collaborazioni con Adrian Newey e Seb Vettel viste nei recenti trailer.
Anche con la Mercedes i rapporti sono molto stretti, ma sono in F1 da quest'anno e la lincenza la prenderà la Codemasters a breve (se avete notato non ci sono ancora le due Mercedes nei video di F1 2010, nds).
Per la McLaren la vedo più facile, visto che è entrata nella serie da poco proprio con la F1 modello stradale, speriamo che il nome sia di buon auspicio per vederne qualcuna a ruote scoperte, magari anche del passato .
F1: Ferrari F2007 di sicuro (c'è nel Prologo), anche la Red Bull dovrebbe esserci quasi sicuramente viste le collaborazioni con Adrian Newey e Seb Vettel viste nei recenti trailer.
Anche con la Mercedes i rapporti sono molto stretti, ma sono in F1 da quest'anno e la lincenza la prenderà la Codemasters a breve (se avete notato non ci sono ancora le due Mercedes nei video di F1 2010, nds).
Per la McLaren la vedo più facile, visto che è entrata nella serie da poco proprio con la F1 modello stradale, speriamo che il nome sia di buon auspicio per vederne qualcuna a ruote scoperte, magari anche del passato .
semir47- Leggenda del Forum
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Re: [Topic Ufficiale] - Gran Turismo 5 & Mobile
Si vede pure Stig nella pista di top gear
Cova 86- Leggenda del Forum
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Re: [Topic Ufficiale] - Gran Turismo 5 & Mobile
vero! grande Stig!!Cova 86 ha scritto:Si vede pure Stig nella pista di top gear
B4ffoStyl3- Leggenda del Forum
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