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[Topic Ufficiale] - The Elder Scrolls V: Skyrim

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Messaggio Da Oastumeilanet Mer Gen 05, 2011 4:02 pm

[Topic Ufficiale] - The Elder Scrolls V: Skyrim BethesdaTESVSkirimavrunmotoregraficocompletamentenuovo


Sviluppatori: Bethesda Game Studios
Data d'uscita: 11-11-11
Sito Web: http://www.elderscrolls.com//?country=it-IT
Piattaforme: PC, Xbox360, PS3


Teaser trailer:



Dove si trova Skyrim:
Spoiler:


The February 2011 edition of the Game Informer magazine will reveal the first details about the content of Skyrim
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Messaggio Da portospeed Mer Gen 05, 2011 4:38 pm

Chissá se si potrá andare anche nelle altre locations presenti nella mappa Very Happy
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Messaggio Da Oastumeilanet Mer Gen 05, 2011 4:40 pm

No. Anche se sarebbe suggestivo. Visitare province dalle differenti culture, come le Isole di Summerset. Ovviamente, ciascun capitolo ha una propria provincia.

Speriamo solo in un po' più di lore!
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Messaggio Da portospeed Mer Gen 05, 2011 4:42 pm

io spero in un pò meno bugs che in oblivion (PC)alcune quest non me le faceva fare Very Happy
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Messaggio Da Oastumeilanet Mer Gen 05, 2011 4:44 pm

Sinceramente non mi sono mai preoccupato di eventuali (moli di) bugs in un gioco. O vengono fixati subito dai developers, o usciranno decine di mods e unoffical patch a correggerli. Almeno su PC.
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Messaggio Da portospeed Mer Gen 05, 2011 4:49 pm

Oastumeilanet ha scritto:Sinceramente non mi sono mai preoccupato di eventuali (moli di) bugs in un gioco. O vengono fixati subito dai developers, o usciranno decine di mods e unoffical patch a correggerli. Almeno su PC.
Io oblivion lo giocai su pc al D1 e mi ricordo che il primo fix per le quest uscì praticamente dopo un paio di mesi, ma oramai giá divenni vampiro Laughing
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Messaggio Da Oastumeilanet Mer Gen 05, 2011 4:56 pm

Di che quest parli?
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Messaggio Da portospeed Mer Gen 05, 2011 5:07 pm

Oastumeilanet ha scritto:Di che quest parli?
Adesso non mi ricordo di preciso, mi sembra che era da quello che dipingeva i quadri e che dovevo dormire in casa sua, alzarmi nel pieno della notte per entrare nel suo sogno, solo che quel disgraziato non dormiva mai oppure a me non mi faceva andare a letto, poi anche quando incontrai la cura per il vampirismo quella vecchia strega che mi doveva curare la notte si trasformava sempre in ragno e mi mangiava Laughing
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Messaggio Da Oastumeilanet Mer Gen 05, 2011 5:13 pm

portospeed ha scritto:
Adesso non mi ricordo di preciso, mi sembra che era da quello che dipingeva i quadri e che dovevo dormire in casa sua, alzarmi nel pieno della notte per entrare nel suo sogno, solo che quel disgraziato non dormiva mai oppure a me non mi faceva andare a letto
Ho capito. Io invece non riuscivo a uscire dal sogno. Solo una coincidenza.

portospeed ha scritto:
poi anche quando incontrai la cura per il vampirismo quella vecchia strega che mi doveva curare la notte si trasformava sempre in ragno e mi mangiava Laughing
E perché mai avresti voluto rinunziare al Dono. Razz
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Messaggio Da Oastumeilanet Mer Gen 05, 2011 5:25 pm

Wish List

- Doppiaggio inglese migliorato (no italiano)
- Quest principale multidirezionale
- Dialoghi maturi
- Lore
- Modelli poligonali migliori per gli NPC
- Oggetti che abbiano una reale utilità
- No livellamento dei nemici
- Se scelgo una classe mi precludo le abilità di altre classi
- Migliorare il sistema di spells, e renderlo più vario
- Dugeons più caratteristici
- Rivedere completamente il mini-gioco di persuasione
- Non solo nemici minori - come ratti, goblin e lupi - ai primi livelli
- Quest secondarie ai livelli della Confraternita oscura
- Caratterizzazione della personalità di ciascun NPC
- Linee di dialogo che non si ripetono (per quanto sia possibile)
- Paesaggi non randomizzati
- AI da riscrivere completamente
- Migliorare le animazioni
- Render chiara e coerente la pratica dell'alchimia (non quarantamila ingredienti, e diecimila alambicchi, pestelli, mortai sostanzialmente uguali uno alll'atro)
- (Glida dei Necromanti? Razz)

Work in progress


Ultima modifica di Oastumeilanet il Mer Gen 05, 2011 6:29 pm - modificato 2 volte.
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Messaggio Da portospeed Mer Gen 05, 2011 5:27 pm

concordo, ma aspè non si poteva giá diventare necromanti?
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Messaggio Da Oastumeilanet Mer Gen 05, 2011 6:15 pm

portospeed ha scritto:concordo, ma aspè non si poteva giá diventare necromanti?
Nope. Potevi indossare la loro tunica, creare gemme nere, ma a parte questo non esisteva questa (gradita e desiderata da molti) possibilità.
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Messaggio Da Kaiser Mer Gen 05, 2011 6:21 pm

l'aspetto più importante è l'autolivellamente dei nemici. terribile
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Messaggio Da Oastumeilanet Mer Gen 05, 2011 6:24 pm

Kaiser ha scritto:l'aspetto più importante è l'autolivellamente dei nemici. terribile
Giustissimo. Dubito però che scompaia proprio del tutto, nonostante le lamentele della community.
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Messaggio Da Oastumeilanet Gio Gen 06, 2011 4:12 pm

Ricky Zet@ ha scritto:D'accordo su tutto!! Aggiungerei più livelli di esperienza, perchè non mi ricordo a che numero su Oblivion, ma se non rammento male era abbastanza basso il limite, tipo 24.. così poi non è più andata avanti la crescita del personaggio (ero ad una novantina di ore spese a giocarci, ma quando l'ho finito ne avevo circa duecento). E' rimasto pressochè identico per più del 50% del gioco..
In realtà il livello massiimo raggiungibile in Oblivion è più o meno 50, tutto dipende dal livello di skills che si ha in partenza; paradossalmente, creando un pg debole e fatto male, si può raggiungere uun livello finale più alto. Io direi, invece, di rallentare la progressione delle skills. Spesso, peraltro mi è capitato di evocare mostri contro cui usare Distruzione per salire di livello. Dovrebbero essere nulli i punti esperienza ottenuti colpendo una propria creatura, se vogliamo essere puntigliosi.


Ricky Zet@ ha scritto:
P.s. A Oastumeilanet: vedo che il mio avatar ti ha ispirato!!.. Very Happy Abbiamo una passione comune per i gdr!!!.. Twisted Evil
A dir il vero, credevo fossi io l'ispiratore del tuo avatar. Surprised
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Messaggio Da Raf2D Gio Gen 06, 2011 11:54 pm

me lo sto a giocare adesso.... bellissimo

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Messaggio Da maurog75 Ven Gen 07, 2011 8:09 pm

Io in oblivion ho cazzeggiato in giro per il mondo per un tempo indeterminato. Alla fine mi sono rotto e non ho mai finito la campagna principale Razz
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Messaggio Da Oastumeilanet Sab Gen 08, 2011 4:16 am

Noizie trapelate dal nuovo numero di Gmae Informer:


Recap of info courtesy of ShadowPampers


Ok, here is my recap of the info, hope it helps. This is not all the info, however.

On leveling:
Totally revamped, no more class selection at the start of the game,
every skill you level contributes to your overall level. And each time
you level you get extra health plus the ability to get either more
health, magicka or stamina.
Each level also brings you perks. Cool abilities I guess like in Fallout 3.
Also, the leveling was moved from 1-25 or something like that to 1-50,
but 50 is soft-capped, you just advance really slow after that.

On skills:
Mysticism is gone.
18 skills, down from 21 on Oblivion, and 27 on Morrowind.
Tries to accomodate players who want to specialize in a certain
proffesion (like mage or thief), while at the same time giving room for
players who like to do plenty of everything. They want to keep a
special care so that this feels good, not prone to cheating and organic.

On the story and lore:
200 years after Oblivion. Set in Skyrim, a region north of the imperial city, where the Nords live.
The dragons are returning, as it was prophetized. You are gonna be
trying to stop the wicked dragon god. You are a dragonborn, a dragon
hunter. Your mentor is one of the last blade, voiced by some old dude
from Shutter Island and Minority Report.
Also, there is a civil war, since the king is dead.
Enemies include were-yeti's, giant spider, dragons and other cool creatures.

On combat:
They want to make it more dynamic and tactical. You have to assign each
hand with a function I think, either magic, 2 weapons, a weapon and a
shield, etc.
You can also waste stamina by sprinting, allowing you to get access to tactical postitions.
Emphasis on really improving the combat this time around.
They are also putting care on how each weapon feel on your hand.

Other:
Third person view has been improved
5 massive cities, more variation in caves and underground stuff.

On quests:
Quests are much more dynamic now.
The quests are now more determined by how you build your chracter,
individual actions and overall much more dynamic. Examples provided: If
you are more of a magic user, some other mage may approach you who may
not have had if you were just a melee character. Or if you killed some
dude who owned a store that was gonna give you a quest, his sister
would inherit the store, but she may resent you before giving you the
quest. Also, if you drop a weapon in the street instead of selling it,
it may just dissapear, some kid may get it and give it back to you,
which would lead to a series of stuff, or some dudes may fight over who
gets it.
Also, it said that the quests you are given would be modified by how
you have played (I guess like scaling the quests). For example, the
location of a rescue mission would be determined by which location you
have visited (it will try to give you a dungeon you haven't been in)
and I guess also giving you appropiate enemies to your level.


I can add that there is an option for no HUD.


On Conversations: (thanks MrBig)
Conversations aren't done in a zoomed in static shot anymore.
Start a conversation with some and they will act like someone would in
real life, looking at you occasionally and walking around a bit and
also continue doing a task if they were doing one while talking.

On Weapon smithing:
Go to a forge and carve a new weapon out of red hot metal.


Recap from raphier

Dual-wielding: you have two hands now in combat and you can wield
anything to both hands. You may assign a dagger on left hand and use a
mace with right hand. The choice as they say is yours.

Duel: You may duel any NPC on the streets western style.

Inheritence: When you kill a shopkeeper, his/her family member will
inherit the shop and will be angry about you, but stil give you
missions.

Level-scaling: It is coming back

18 skills: supposedly even less skills to play with?

No mysticism

Perks: Rumored to be in Skyrim. I may have understood it wrong.

Boosts: Pick stamina, health, magic boosts on level up.

Enchanting: This skill makes a return.

"Radiant storytelling" or Level Scaling 2.0: "The game eventually logs
a huge storehouse of knowledge about how you've played, and
subsequently tailors content to your capabilities and experiences.
Entering a city, a young woman might approach you and beg you to save
her daughter from kidnappers. The game will look at the nearby dungeons
you've explored, automatically set the mission in a place you've never
visited, and designate opponents that are appropriately matched to your
strengths and weaknesses."

Fast-Travel: As you probably expect, you can instantly travel to previous locations with a tap of the button

Sprinting: You can now sprint about!

Town visiting: You may do more in towns, like tailor weapons, cooking,
farming or mining. Not much details about this or how detailed they are
as jobs.



Yet another recap:

-A variation of level scaling.
-Dynamic Shadows
-Overhauled Combat-system
-Improved Faces/Improved Models Example: Faces have been dramatically
overhauled. Characters now exhibit more emotion show of distinctions
between different races and just plain looks better.
-Radiant AI
-Updated Engine Snow falls dynamically (not as a basic texture on the ground)
Trees and branches move independently with the wind
Water flows
-Randomly generated quests.
-Beards
-You can't run backwards as fast as you do forward.
-10 races to choose from (Holy crap thats a lot of races)
-confirmed creatures: zombies, skeletons, trolls, giants, ice wraiths,
giant spiders, dragons, wolves, horses Elk, mammoth, saber-toothed cats
-presumeably open cities (as dragons can attack)
-Hud-free first-person view and improved third-person perspective
-very unique landscapes! Also unique dungeons! In other words, lots of uniqueness!
-Character creation improved, body features customizable
-2-handed weapons and duel wielding confirmed.
-Finishing moves, unique to each weapon and enemy you fight.
-Kids
-The game takes place 2 centuries after Oblivion
-Sprint is added !
- Dialog will pop up when you approach an enemy
- cooking/farming/mining/woodcutting/blacksmithing
-18 skills.
-Perk picking at every level-up
-5 Magic Schools Destruction Alteration Conjuration Restoration Illusion.


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Messaggio Da Oastumeilanet Sab Gen 08, 2011 12:26 pm

Però da 21 a 18. In Morrowind erano perfino 27. Mah. Staremo a vedere.
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Messaggio Da portospeed Sab Gen 08, 2011 3:56 pm

Posto le immagini di G.I.:

Spoiler:
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Messaggio Da Oastumeilanet Sab Gen 08, 2011 5:58 pm

Ricky Zet@ ha scritto:
Oastumeilanet ha scritto:Però da 21 a 18. In Morrowind erano perfino 27. Mah. Staremo a vedere.
Dai, non credo cambino qualcosa se non sono più che convinti di farlo.. Dobbiamo avere fiducia, del resto ci hanno abituato molto bene in questi anni!!!..E anche se Daggerfall e Morrowind sono probabilmente i titoli migliori, non mi puoi dire che gli altri non siano comunque capitoli a dir poco bellissimi!!.. Poi non lo so, forse parlo così perchè sono innamorato di questa "serie" e pendo dalle loro labbra!... Laughing Ps. Questo è un'altro aspetto da non sottovalutare!!: -Randomly generated quests. ..Ci voleva proprio.. [Topic Ufficiale] - The Elder Scrolls V: Skyrim 93427

Io lo giudico e lo critico come farei con qualsiasi altro gioco. E, sì, sono consapevole che stiamo sempre più degenerando verso la semplificazione. Ti dirò di più, probabilmente neanche Skyrim sarà un videogioco di ruolo. Tanto per dire, level scaling ancora presente. Rolling Eyes


Ma questo non toglie che me lo spolperò all'osso nonostante tutto. cyclops
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Messaggio Da Drago Nero Sab Gen 08, 2011 7:33 pm

Si ma.... Il level scaling nooooo! Cioè, niente classi e l'uso di perk e avanzamento livelli... Sopratutto niente classi...

Ormai c'è sempre meno caratterizzazione dei personaggi e troppa azione... I giochi sono sempre più affetti da commercialità
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[Topic Ufficiale] - The Elder Scrolls V: Skyrim Empty Re: [Topic Ufficiale] - The Elder Scrolls V: Skyrim

Messaggio Da Oastumeilanet Dom Gen 09, 2011 3:57 am

1) I draghi... Tipico elemento completamente estraneo al lore di TESV, messo esclusivamente perché i draghi, si sa, van di moda, vedesi Dragon Age, Divinity etc.

2) Level -scaling, ne vogliamo parlare? In un gioco action-pseudorpg-open-world è essenziale la soddisfazione data dalla progressione di livello del giocatore, per il quale è impossibile concepire che sia al livello 1 che al livello 50 egli debba impiegare le medesime risorse per uccidere lo stesso nemico. Per fortuna che sarà leggermente attenuato, come in Fallout 3.

3) Perk? Cos'è, Modern warfare? Suspect

4) Le conversazioni non sono zoomate sul volto dei NPC. Wow, che notizia, quanto mi fa piacere. Magari invece di concentrarsi sulle inquadrature, mettere dialoghi a scelta multipla? (E non pensiate che ci saranno)



Le “sorti” degli oggetti che lasceremo cadere a terra cambieranno in
base al luogo in cui ce ne sbarazzeremo. Se lasciamo una spada in mezzo
a una foresta, ad esempio, rimarrà lì per molto tempo oppure sarà
spostata da un animale; viceversa, se ci priviamo di quella stessa
spada in una città o in una strada, dopo poche ore sarà raccolta da un
passante o da un ladro (che magari potrebbe ricattarci o chiederci in
cambio del denaro se quell’oggetto era già stato rubato a qualcuno).
Questa cosa è ridicola. [Topic Ufficiale] - The Elder Scrolls V: Skyrim 951455




Ricky Zet@ ha scritto:
Oastumeilanet ha scritto:Ti dirò di più, probabilmente neanche Skyrim sarà un videogioco di ruolo. Tanto per dire, level scaling ancora presente. Rolling Eyes
Perdonami, non ho capito cosa intendi.
Rolling Eyes


In risposta ti quoto un articolo che riassume la maggior parte delle critiche che anche io muovo al lato ruolistico di Oblivion:

Oblivion barely qualifies as a roleplaying game. Despite the
sandbox style gameplay and the open-ended world, quests are linear and
character development is going the way of the dodo.1.The
inclusion of stupid mini-games for actions like lockpicking and
speechcraft. First off, these mini-games are reliant on the player's
skill and not the characters which defeats the point of roleplaying to
begin with. It is possible, with very low security skill, to pick a
lock rated at a difficulty of Master, after one masters the mini-game.
So what is the point in having a security skill?
Similarly,
the speechcraft mini-game is pointless. It makes no logical sense,
it's not fun and it's more dependent on your ability to rotate a wheel
in the right places rather than your characters ability at
speechcraft. Why bother levelling speechcraft at all? Again, a simple
mastery of the mini-game on the part of the player means that the few
advantages one gets from leveling up speechcraft are not needed. Furthermore
actions, that were in Morrowind, such as intimidate and taunt are
missing. Sure, there is a coerce button on the wheel, but all it does
is raise or lower the disposition of the NPC your character is talking
to. And there is no taunt in Oblivion period.2.Twitch-based
combat. Your character's skill in using a weapon no longer matters as
long as the player has good reflexes. Combat is now based on the
player's skill rather than the character's. Blocking is no longer
based on your character's skill but your reflexes. These changes are,
again, antithetical to the very nature of role-playing games. Combat
can be fun without having to resort to turning The Elder Scrolls into a
first-person shooter.3.Limited dialog options. Bethesda choose
to waste all their money on a few well-known movie actors when they
could have hired good voice actors instead for a fraction of the cost.
Furthermore, good voice actors can alter their voice and play the roles
of multiple characters without sounding the same. Patrick Stewart and
Sean Bean may be good at television acting but they are not voice
actors and are not trained as such.As a result of Bethesda
splurging on a few well-known celebrities, there are limited dialog
options. In the later stages of a Morrowind game, it was not uncommon
for many NPCs to have as many as 30 or 40 dialog options. In Oblivion,
6 options would be considered a lot for an NPC. 4.Poor voice
acting. As stated above, Patrick Stewart et. al are not voice actors.
Any decent voice actor can alter their voice and play multiple roles
without sounding the same. A team of 10 or 20 voice actors could
easily produce unique dialog and voices for each character in the game
and at a fraction of the cost compared to Patrick Stewart et. al.As
a result of the above, voice acting is generic. Many voice overs are
designed to be used by multiple characters and as such, they are
lacking in mood and sound choppy when linked together. Beggars are the
worst example of this. When you first talk to a beggar, they talk in
an old raspy voice that one would, stereotypically, associate with
someone begging on the street. The minute you ask a beggar about the
Latest Rumors, they are suddenly talking in the same voice as the
nobility. It is appalling that the game could have been even released
in such a state. How hard would it have been to do the latest rumor
voice overs in the beggar voice?5.Linear Quests. Every quest is
designed to be linear. You MUST complete the quest in the order
Bethesda has decided. Bethesda assumes that the player is too stupid
to solve parts of the quest on their own and instead, guides the
players hand like a child. For example, in the Mythic Dawn
Commentaries Quest, the player can solve the riddle contained within
the four volumes of the book. However, even if you solve the riddle
yourself, you will not be able to advance in the quest until you get
Tar'meena to solve the riddle for you. And there are many more examples
like that. This style of quest-design is both immersion-breaking and
insulting.

Drago Nero ha scritto:Si ma.... Il level scaling nooooo! Cioè, niente classi e l'uso di perk e avanzamento livelli... Sopratutto niente classi...

Ormai c'è sempre meno caratterizzazione dei personaggi e troppa azione... I giochi sono sempre più affetti da commercialità

Sì.


Lo ammetto, queste informazioni che sono trapelate mi lasciano così: Neutral

Ovviamente è ancora presto per tirare le somme, ma non è difficile capire che Bethesda non abbia cambiato di una virgola la sua direzione. Mah, piacerà sicuramente al mercato mainstream, divertirà anche me, per carità, ma se vogliamo che i videogames siano anche qualcosa di più che semplici giochi, allora non ci siamo proprio.
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Messaggio Da maurog75 Dom Gen 09, 2011 3:27 pm

[quote="Ricky Zet@"]
Drago Nero ha scritto:...ci faranno girare come semplici "vagabondi" alla ricerca del proprio ruolo individuale e sociale, per poi farci scegliere man mano che progrediamo le classi e tutti gli aspetti che, ovviamente, chiunque ami i giochi di ruolo da per scontate!!

Speriamo sia come dici tu... Ma già il levelling di Oblivion non mi aveva convinto al 100%.
Forse sono troppo legato alle antiche abitudini data da D&D w AD&D
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Messaggio Da maurog75 Dom Gen 09, 2011 6:43 pm

Il problema non è solo il mondo che cresce con te, è proprio l'impostazione, ti faccio un esempio. In Oblivion mi ero costruito la mia classe personale. Cercavo prima di tutto di dare priorità alla armi da lancio ed agli archi. Prima che qualche caratteristica interessante dell'arcere emergesse ero al livello 15 (e mi ero già rotto di giocare). A mio parere ai livelli bassi i passaggi di livello devono essere veloci e sopratutto ben caratterizzati. Purtrotto in Oblivion non lo erano.
PS io ero un ranger.
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